Muzlu Cheese Cake

O kadar sene yurt dışında yaşadım bi sevememiştim şu Cheese Cake denen şu tatlıyı.. Şimdi yavaş yavaş alışıyorum galiba peynir ve tatlı’nın aynı cümlede geçtiği tariflere.. Bi ara çeşit çeşit yapıyordum (Bloğuma ara vermeden önceydi tabi) davetli olduğumuz bi iftara bende bişiler yapıyım dedim ve ortaya bu çıktı..

img1404493724100Malzemeler:

Tabanı için;
2 paket petite-beure bisküvi (evde eti Burçak kalmamıştı, çıkıp alicak vaktim de yoktu)
1 paket tereyağı

Krema için;
1 paket sıvı krema
1 şu bardağı toz şeker
2 paket (toplamda 500gr) labne peynir
1 yemek kaşığı limon suyu

1 paket muzlu jöle

Süslemek için muz dilimleri

Hazırlanışı:

Taban için eti burçakları (benim durumumum için petite-beure bisküviyi) ufacık hale gelicek şekilde ufalıyoruz. 1 paket tereyağınıda sıvı kıvama gelene kadar eritiyoruz. İkisini iyice karıştırıyoruz. Kelepçeli cheesecake kalıbımızın dibine karıştırdığımız biskuvileri sıkıştırarak yerleştiriyoruz. Kremayı yaparken taban’ı buzluk kısmında 15-20 dk. lık dinlenmeye alıyoruz.

Krema için bütün malzemelerimizi bir kaba alıp, iyice karıştırıyoruz. Krema kıvamındaki karışımı dinlendirdiğimiz tabanının üzerine eşit miktarda döküyoruz.

Krema ve tabanı bir gece buzlukta bekletiyoruz. (Eğer aceleniz var ise 4-5 saatlik beklemede yeterli olabilir, ama 1 gece beklerse daha iyi tabi) Ertesi gün krema ve tabanın üzerine hazırlağımız jöle’yi güzelce döküyoruz. Jöle dolapta donduktan sonra muz dilimleri ile süsleyip soğuk olarak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun….

Bir Cevap Yazın

