Kakaolu-Frambuazlı Kek

Yine uzunnn bir ara verdim, ama malumunuz üzere yaz tatili, hele de ramazan sonrasına gelince bu tatil. Ufak ufak bir sürü tatil sıkıştırdık araya.. E birde kına ve düğün ekledik mi.. Haklı sebepler oluyor sanırım elimde.. Ama yine bu süreç içerisinde sizleri ihmal etmedim, bir sürü tarif ve mekan biriktirdim..

Ama bugün o biriktirdiklerimden değilde, aniden gelişen, minik oğlumun ‘anne pasta yapalımmm’ demesiyle ortaya çıkan, misss gibi kokan bir kek paylaşacağım.

8132633b-9295-4307-9666-647168343150

Malzemeler:

1 su bardağı toz şeker

2 yumurta

2 su bardağı süt

1 çay bardağı zeytinyağı

1 pk. kabartma tozu

1 ok. vanilya

1.5 su bardağı un

2 tatlı kaşığı kakao

1 orta boy kase frambuaz (ben dondurulmuş kullandım)

Hazırlanışı:

Şeker ve yumurtamızı beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz. Daha sonra üzerine diğer kalan malzemelerimizi ekliyoruz ve sıvı bir kıvama gelene kadar karıştırıyoruz. Fırın kabımızı yağladıktan sonra yağlanmış kek kalıbımıza karışımı döküp 30-35 dk. kadar kekimizi pişiriyoruz.

Afiyet olsun…

Bir Cevap Yazın

